7 روز هفته، حتی روزهای تعطیل منتظر صدای گرم شما هستیم

  • Info@ara-service.com
  • 021-22504188

چند نکته کلیدی برای استفاده و نگهداری یخچال و فریزر

چند نکته کلیدی برای استفاده و نگهداری یخچال و فریزر

با توجه به میزان کارکرد همیشگی یخچال و فریزر در منزل می بایست برای نگهداری یخچال فریزر یک سری اصول را رعایت نمود. در نظر داشته باشید که دانستن نکات طلایی در خصوص طول عمر یخچال شما بسیار مهم و ضروری است.

نکات طلایی در نگهداری یخچال فریزر
انجام دادن یک سری مسائل سبب می شود که طول عمر یخچال شما بیشتر شود. یکی از مسائل مهم در خصوص نگهداری یخچال فریزر فاصله مجاز از دیوار است. دقت نمایید که شما می بایست پشت یخچال خود را به دقت گردگیری نمایید. عموماً خاک ها در کویل کنداسور ها در قسمت پشتی یخچال جمع می شود و این موضوع سبب می شود که خروج گرما از یخچال دشوار شود. این موضوع در نهایت انرژی بیشتری از یخچال هدر می دهد.

استفاده از لاستیک و نوار از موارد مهم در حفظ و نگهداری یخچال فریزر است. شما می توانید با یک آزمایش ساده به این نتیجه برسید که لاستیک دور درب یخچال شما مناسب است یا خیر. یک تکه کاغذ در بین درب یخچال قرار دهید، اگر کاغذ حرکت نمود می بایست لاستیک دور درب را تعویض نمایید.

اگر مواد غذاییتان را طوری در یخچال قرار دهید که میزان رطوبت آن وارد یخچال نشود میزان انرژی مصرفی یخچال شما کمتر می شود. در واقع هرچه میزان رطوبت داخل یخچال بیشتر شود کارکرد کمپرسور نیز بیشتر می شود.

دقت نمایید که یخچال شما در کنار دستگاه هایی که گرمازا هستند قرار نگیرد. به این ترتیب میزان کارکرد یخچال بهتر می شود. اگر مجبور به جابجایی یخچال شدید دو الی سه ساعت پس از حرکت آن را به برق بزنید.

نگهداری یخچال فریزر

راهنمای چراغ های آگاهی دهنده فریزر
یکی از مسائل مهم در خصوص نگهداری یخچال فریزر توجه به چراغ هایی است که بر روی آن قرار دارد. عموماً فریزر ها دارای سه چراغ به رنگ های سبز، قرمز و زرد هستند. چراغ سبز نشان می دهد که جریان برق وارد شده صحیح است یا خیر. چراغ قرمز در خصوص سرماسازی فریزر اقدام می نماید و در صورتی که عمل سرماسازی به خوبی صورت نپذیرد و یا ترموستات خراب باشد این چراغ روشن می شود. دقت نمایید که اگر این چراغ خاموش باشد یعنی فریزر شما درست کار می کند. در خصوص چراغ زرد معمولاً کلیدی دیده می شود که در خصوص حد صحیح سرما اقدام می نماید.

اگر یخچال فریزر سوت بکشد در واقع میزان سرما کم خواهد بود، شما می توانید با وارد نمودن ضرباتی به لوله های آلومینیومی یخچال این صدا را قطع نمایید. در صورتی که پس از این اقدام صدا قطع نشد می بایست لوله ها شسته شود و در واقع فریزر به صورت مجدد شارژ شود.

موضوع بسیار رایج در خصوص سرد بودن قسمتی از یخچال است. گاهی دیده می شود قسمتی از یخچال سرد شده و قسمت دیگر گرم است این موضوع اغلب نشان دهنده تمام شدن گاز است و شما می بایست علت تخلیه گاز را توسط تیم های تعمیرات یخچال و فریزر دنبال نمایید. به طور کلی تنها بخشی از تعمیرات لوازم خانگی در منزل و توسط خود فرد قابل اعمال است و در مواجه با مشکلات جدی می بایست از تعمیرکاران استفاده شود. نگهداری یخچال فریزر به طور صحیح سبب کمتر شدن هزینه های شما می شود.

نگهداری یخچال فریزر

اگر می خواهید یخچالتان برق کمتر مصرف کند!
همانطور که می دانید یخچال 24 ساعته روشن می باشد. این موضوع سبب می شود که برق مصرفی آن زیاد باشد. بهتر است برای نگهداری یخچال فریزر راهکارهای مصرف برق کمتر را به دقت بررسی نمایید. در وهله اول برفک یخچال خود را به صورت همیشگی تمیز نمایید، اگر میزان ضخامت یخ داخل یخچال سه سانتی متر شود برق مصرفی توسط آن دو برابر است. برای نگهداری یخچال فریزر جداره های داخل آن را با محلول آب و جوش شیرین هر چند وقت یکبار تمیز نمایید.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید

اینستاگرام

به روزترین مطالب تعمیرات

تلگرام

آخرین مطالب در مورد تعمیرات

ساعت کاری آرا سرویس

شنبه تا جمعه - 8:00 - 22:00

تهران. پاسداران

پاسدارن. میدان هروی. خیابان ساقدوش. خیابان زندی 2
تماس با کارشناسان