7 روز هفته، حتی روزهای تعطیل منتظر صدای گرم شما هستیم

  • Info@ara-service.com
  • 021-22504188

پانزده راه کار برای افزایش عمر ساید بای ساید

پانزده راه کار برای افزایش عمر ساید بای ساید

پانزده راه کار برای افزایش عمر ساید بای ساید

توجه به نگهداری صحیح یخچال ساید بای ساید بسیار مهم است. چرا که یکی از لوازمی است که نمی‌توان هر سال آن را عوض کرد. با توجه به قیمت یخچال ساید بای ساید، بهتر است با اصول و روش‌های نگهداری آن آشنا شوید. در این صورت می‌توانید برای مدت طولانی تری از یخچال ساید بای ساید استفاده کنید. با ما همراه باشید تا عمر مفید یخچال ساید بای ساید خود را افزایش دهید.

  • 15 راهکار برای افزایش عمر ساید بای ساید
  • برای افزایش عمر یخچال ساید بای ساید چه باید کرد؟
  • تعمیر یخچال ساید بای ساید در منزل

برای افزایش عمر یخچال ساید بای ساید چه باید کرد؟


  1. به طور صحیح آن را جا به جا کنید

اولین راهکار جهت افزایش عمر یخچال، توجه به جا به جایی صحیح آن است. اگر مجبور به جا به جایی یخچال شدید، حتما از چند فرد کمک بخواهید. در حین جا به جایی حواستان باشد یخچال به جایی برخورد نکند. یک نکته بسیار مهم زمان روشن کردن یخچال پس از جا به جایی است.

نباید بلافاصله پس از جا به جایی یخچال را روشن کنید. 3 ساعت صبر کنید سپس آن را به برق بزنید. انجام اینکار جهت ثابت شدن جریان گاز یخچال، ضروری است.

  1. یخچال را در جای مناسبی قرار دهید

مکان قرار گیری یخچال، در افزایش عمر یخچال ساید بای ساید بسیار مهم است. یخچال ساید بای ساید نباید در کنار لوازم گرمایشی مانند اجاق گاز، آب گرمکن و یا شوفاژ قرار گیرد. گرمای حاصل از این لوازم سبب هدر رفتن انرژی سرمایشی در یخچال می‌شود. در نتیجه یخچال سریعا فرسوده خواهد شد. مراقب نور خورشید نیز باشید. گرمای حاصل از نور خورشید هم موجب هدر رفتن انرژی یخچال می‌شود. در صورتی که محیط آشپزخانه شما کوچک است و مجبورید یخچال را کنار لوازمی مانند مایکروویو قرار دهید، از ورقه‌های عایق حرارت یونولیتی استفاده نمایید.

  1. موتور یخچال را مرتب تمیز کنید

وجود گرد و غبار بر روی موتور، سبب کاهش کارایی مفید موتور می‌شود. در زمانی که یخچال خاموش است می‌توانید گرد و غبار روی موتور را تمیز کنید. در غیر اینصورت عدم جریان عبور هوا سبب کار کردن بیشتر موتور و داغ شدن آن می‌شود. برای تمیز کردن موتور یخچال ساید بای ساید، از جاروبرقی استفاده کنید. با اینکار تمام گرد و غبار را از روی موتور پاک کنید. این روند را سالی یکبار انجام دهید.

  1. تمیز کردن لاستیک درب ساید بای ساید

پوسیدگی لاستیک درب یخچال

لاستیک درب در یخچال، نقش مهمی در خنک ماندن یخچال دارد. این لاستیک سبب جلوگیری از خروج هوای سرد از یخچال می‌شود. در نتیجه گاز یخچال نیز خارج نمی‌شود. اما در صورتی که لاستیک درب کثیف شده و یا پاره شود، نمی‌تواند به خوبی درب را کیپ کند. بنابراین لازم است لاستیک را هر چند وقت یکبار بررسی کنید و از سالم و تمیز بودن آن مطمئن شوید.

  1. تمیز کردن داخل یخچال ساید بای ساید

تمیز کردن داخل یخچال یکی از مهم ترین راهکار‌ها برای افزایش طول عمر یخچال است. هر چند وقت یکبار محیط داخلی یخچال ساید بای ساید را تمیز کنید. برای اینکار یخچال را از برق خارج کرده و پس از خروج مواد غذایی قفسه‌ها را به خوبی تمیز کنید.

  1. تمیز کردن فریزر یخچال ساید بای ساید

علاوه بر تمیز کردن خود یخچال، فریزر نیز باید تمیز شود. یخچال را از برق خارج کنید و اجازه دهید یخ‌ها و برفک‌ها آب شوند. سپس قفسه‌های فریزر را با دستمال و محلول پاک کننده به خوبی پاک کنید. هرگز برای از بین بردن برفک از مواد تیز مانند چاقو استفاده نکنید. اجازه دهید برفک‌ها خودشان آب شوند.

  1. چیدن مواد غذایی به شیوه‌ای صحیح

مواد غذایی را مرتب در یخچال قرار دهید و از ظروف در بسته برای مواد غذایی اضافی استفاده کنید. عدم چیدن مرتب مواد غذایی سبب جلوگیری از گردش صحیح هوا می‌شود.

  1. پر کردن یخچال برای کاهش مصرف انرژی

برای کاهش مصرف انرژی سعی کنید از بطری آب و یا ظروف پلاستیکی استفاده کنید. پر کردن یخچال به شیوه‌ای صحیح، سبب کاهش انرژی بر اثر کار کردن می‌شود. اما از پر کردن یخچال با مواد نامناسب خودداری کنید.

  1. مواد غذایی گرم را در یخچال قرار ندهید 

اجازه دهید مواد غذایی خنک شود سپس در یخچال قرار دهید. مواد خوراکی گرم موجب گرم شدن فضای داخلی یخچال می‌شود. در نتیجه یخچال برای خنک شدن بیشتر کار کرده و آسیب می‌بیند.

  1. به فاصله یخچال با دیوار توجه کنید

یخچال برای داشتن عملکرد صحیح باید 10 تا 15 سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد. این فاصله جهت عبور جریان کافی هوا از بین لوله‌های پشت یخچال ضروری است.

  1. دمای یخچال را تنظیم کنید

حواستان به دمای یخچال باشد. اگر دما بیش از حد بالا باشد سبب یخ زدن مواد غذایی می‌شود. در نتیجه یخچال نیز بیشتر کار می‌کند. در صورت پائین بودن دما نیز یخچال گرم شده و مواد غذایی فاسد می‌شود. دمای یخچال ساید بای ساید باید بین 2 تا 4 درجه سانتی گراد باشد.

  1. یخ ساز را خاموش کنید

یخ ساز برق زیادی مصرف می‌کند. در نتیجه از عمر مفید یخچال شما کاسته می‌شود. روشن بودن مداوم یخ ساز باعث فشار به موتور می‌شود. سعی کنید در مواقعی که به آن نیاز ندارید یا در فصل زمستان آن را خاموش کنید.

  1. درب را زیاد باز و بسته نکنید

همانطور که می‌دانید، باز و بسته کردن بیش از حد درب، سبب خروج سرما می‌شود. در نتیجه گاز یخچال سریعا تخلیه می‌شود. بنابراین عمر مفید یخچال کاهش پیدا می‌کند. سعی کنید زمان باز و بسته کردن درب را کوتاه کنید.

  1. تراز بودن یخچال ساید

تصویر مرتبط

حواستان باشد یخچال شما کاملا تراز باشد. در غیر اینصورت گاز درون یخچال به خوبی جریان ندارد. بنابراین یخچال خنک نمی‌شود. با تراز کردن یخچال ساید روند جریان گاز را تسهیل دهید.

  1. استفاده از دستمال مناسب برای پاک کردن

برای پاک کردن بدنه یخچال، از دستمال نرم استفاده کنید. استفاده از دستمال‌های نامناسب سبب خط و خش افتادن روی بدنه می‌شود. بنابراین سعی کنید از یک دستمال نرم و از مواد طبیعی برای پاک کردن استفاده کنید.


تعمیر یخچال ساید بای ساید در منزل


چنانچه یخچال ساید بای ساید شما از هر برندی دچار مشکل شده است، آرا سرویس با برخورداری از تیم تعمیرکاران مجرب خود آن را برطرف می‌کند. تنها کافیست به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت نمائید. همچنین می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن‌های درج شده، ضمن درخواست تعمیرکار از مشاوره رایگان آرا سرویس بهره مند گردید.


کلام آخر


در مطالب فوق 15 راهکار افزایش عمر یخچال ساید بای ساید بیان شد. با مطالعه مطالب گفته شده در کمترین زمان با روش صحیح استفاده از یخچال ساید بای ساید آشنا شوید. همچنین می‌توانید طول عمر مفید استفاده از آن را افزایش دهید. در صورتی که نیازمند تعمیرکار برای تعمیر یخچال خود هستید، با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاه خود را بنویسید

اینستاگرام

به روزترین مطالب تعمیرات

تلگرام

آخرین مطالب در مورد تعمیرات

ساعت کاری آرا سرویس

شنبه تا جمعه - 8:00 - 22:00

تهران. پاسداران

پاسدارن. میدان هروی. خیابان ساقدوش. خیابان زندی 2
تماس با کارشناسان