7 روز هفته، حتی روزهای تعطیل منتظر صدای گرم شما هستیم

  • Info@ara-service.com
  • 021-22504188

هرگز این اقلام را با ماشین ظرفشویی نشورید!

هرگز این اقلام را با ماشین ظرفشویی نشورید!

ماشین ظرفشویی این روزها در میان خانواده ی لوازم آشپزخانه ی ما یکی از اعضای دوست داشتنی محسوب می شود. نبود نگرانی از انبوه ظرف های کثیف پس از یک مهمانی، می تواند لذت دورهمی ما را دوچندان کند. ماشین ظرفشویی نه تنها ضرورت مهمانی ها، بلکه ضرورت بیشتر زندگی های پر مشغله ی ماست که نیازمندمان می کند تا بیشترین حد امکان، سرعت انجام امور روزمره ی خود را افزایش دهیم تا از کارهای پر اهمیت تر باز نمانیم. اما چگونه می توان به عمر بیشتر این وسیله ی دوست داشتنی کمک کرد؟ با ما همراه باشید.

ماشین ظرفشویی قول نمی دهد تحت هر شرایطی خوب کار کند
اصلی ترین مسئله ای که سبب می شود ماشین ظرفشویی شما زودتر آسیب ببیند، تصور شما مبنی بر این است که گمان می کنید هیچ مشکلی در استفاده معمول از این وسیله پیش نمی آید و نیازی به رسیدگی خاصی نخواهد داشت. اما این اشتباه است، هر وسیله ای دچار استهلاک می شود و گاهی برخی بی توجهی ها ، سرعت و میزان این استهلاک را افزایش می دهد. ما به شما راهکارهایی می دهیم که بتوانید این میزان و سرعت را کاهش دهید و عمر مفید یار آشپزخانه ی خود را افزایش دهید.

ماشین ظرفشوییمراقبت از ماشین ظرفشویی
همیشه سعی کنید ظرف ها را به شکلی مرتب، مناسب و صحیح در ماشین بچینید. سبد های داخل ماشین از جنس استیل پوشیده با پلاستیک هستند. اگر روکش پلاستیک آسیب ببیند، فلز زیر آن زنگ خواهد زد و پس از مدتی پوسیده خواهد شد. اگر احیاناً در ناحیه ای از سبد این اتفاق افتاد، آن را بپوشانید تا از زنگ زدگی فلز تا حد امکان پیشگیری کنید. سبدهای بالا و پایین ماشین غلتک هایی دارند که روی آن ها حرکت می کنند. این غلتک ها قابل تعویض هستند. در صورت ضرورت می توان سبد ماشین ظرفشویی را نیز تعویض کرد اما تا حدودی هزینه ی بالایی دارد.

در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی به نحوه ی کار آب پاش ها و قسمت مواد شوینده توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که درب قسمت ماده شوینده محکم بسته شده باشد و ماشین هیچ گونه نشتی نداشته باشد. هنگام کار ماشین به صدای آن توجه کنید. هرگونه صدای غیرمعمول می تواند هشداری برای عدم کارکرد خوب ماشین باشد. در این صورت ماشین را خاموش وعلت را بررسی کنید. چنانچه خود علت آن را متوجه نشدید یا هرگونه نشتی، عدم کارکرد مناسب یا مسائل دیگری داشتید به یک مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی یا تعمیرات لوازم خانگی مراجعه کنید. توصیه بهتر این است که بر اساس برند ماشین خود به تعمیرگاه مجاز مرکزی آن مراجعه نمایید.

اقلامی که نباید با ماشین ظرفشویی بشویید
هر شیئ تیز، از جمله کارد آشپزخانه و رنده را با ماشین نشویید. تیزی چاقوها و بخش های تیز رنده میتواند به سبدهای ماشین آسیب برسانند و باعث زنگ زدگی فلز زیر روکش شود.

رنده ها و الک ها و کلاً هر وسیله ای که سوراخ دار است، به این علت که آب را عبور می دهند معمولاً در ماشین خوب شسته نمی شوند پس از شستنشان در ماشین صرف نظر کنید. شیشه های محصولات کارخانه ای مثل سس ها و مربا ها را نیز بهتر است در ماشین ظرفشویی نشوبید زیرا برچسب روی آن با برخورد آب داغ و شوینده جدا میشود و ممکن است سیستم تخلیه ی ماشین را مختل نماید.

ظروف چدن، نچسب، آلومینیومی، پلاستیکی، ملامین، ظروف چاپ شده، یا چینی های کار شده ی طلایی و نقره ای می توانند در ماشین ظرفشویی آسیب ببینند یا تغییر شکل دهند.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید

اینستاگرام

به روزترین مطالب تعمیرات

تلگرام

آخرین مطالب در مورد تعمیرات

ساعت کاری آرا سرویس

شنبه تا جمعه - 8:00 - 22:00

تهران. پاسداران

پاسدارن. میدان هروی. خیابان ساقدوش. خیابان زندی 2
تماس با کارشناسان