7 روز هفته، حتی روزهای تعطیل منتظر صدای گرم شما هستیم

  • Info@ara-service.com
  • 021-22504188

بیشترین خرابی ساید و یخچال، چه مواردی است؟

بیشترین خرابی ساید و یخچال، چه مواردی است؟

یخچال ها و ساید بای سایدها در انواع و برندهای بسیار متنوعی در بازار موجودند. خرابی یخچال ها و فریزرها به عوامل مختلفی می توانند مرتبط باشند. تعمیرات لوازم خانگی از جمله تعمیرات یخچال و فریزر یا تعمیرات ساید بای ساید نیاز به بهره بردن از تخصص کارشناسان مرتبط با این حوزه دارد. از آن جا که این کالاها دارای حساسیت و اهمیت ویژه ای در منازل هستند باید بررسی و تعمیر آن ها توسط افراد خبره صورت گیرد که می توانند عیب محصول را به درستی تشخیص دهند. در ادامه مطلب به بررسی متداول ترین موارد خرابی یخچال و امثال آن خواهیم پرداخت.

تشخیص علت خرابی یخچال و فریزر
خرابی یخچال

اگر یخچال کار نمی کند و چراغ هایش روشن نمی شود ابتدا از ورود برق به آن اطمینان حاصل کنید. برای این کار، فیوز، دوشاخه، سیم و ولتاژ برق را بررسی نمایید. اگر یخچال کار می کند اما چراغ هایش روشن نمی شود؛ تنظیمات درجه حرارت و فاصله مناسب یخچال از دیوار را چک کنید. ممکن است کمپرسور بیش از حد گرم شده باشد. برای رفع این خرابی یخچال آن را از برق بکشید و بعد از گذشت دو ساعت دوباره به برق بزنید.

موارد خرابی داخلی یخچال
اگر یخچال یا فریزر به قدر کافی سرد نیست مطمئن شوید که درب یخچال به درستی بسته می شود و هوای داخل آن خارج نمی شود. هم چنین از عدم انسداد لوله تخلیه اطمینان حاصل کنید. اگر یخچال بیش از اندازه سرد است تنظیمات دمای آن را چک کنید. چنان چه یخچال بوی نامطبوعی دارد غذاهای فاسد را از آن خارج کنید و داخل آن را با آب گرم و جوش شیرین شست و شو دهید. اگر در یخچال خود برفک به مقدار زیاد و غیر طبیعی مشاهده کردید در صورت وجود دیفراست در یخچال آن را به کار بیندازید و در غیر این صورت یخچال را از برق جدا کنید تا برفک آن به طور کامل آب شود و مجدداً با وصل آن به برق اتومات یخچال به کار بیفتد. خرابی یخچال موجب عدم سردی کافی یخچال و عملکرد نادرست آن خواهد شد. اگر از یخچال آب چکه می کند ممکن است ترموستات به درستی تنظیم نشده باشد. چنان چه اواپریتور در اندک زمانی پر از برفک می شود لاستیک دور در یخچال را چک کنید. اگر این لاستیک سالم نباشد باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. هم چنین ممکن است قرار دادن ظرف غذای داغ در آن علت ایجاد برفک در اواپریتور باشد. این موارد از عمده موارد خرابی یخچال ها و فریزرها هستند.

سایر موارد خرابی یخچال
موارد دیگری از خرابی یخچال و فریزر وجود دارد که ممکن است به دست خود مصرف کننده قابل تعمیر و برطرف کردن نباشند. مثلاً ممکن است یخ ساز یخچال ساید بای ساید کار نکند. در این مورد باید یخ ساز دستگاه مورد تعمیر قرار بگیرد. ممکن است فریزر به خوبی منجمد نکند. این مشکل می تواند دلایل مختلفی از جمله مشکل در ترموستات، شارژ گاز، کمپرسور، لاستیک درب، خرابی فن یا عمل نکردن دیفراست داشته باشد و علت آن باید توسط تکنسین مشخص شود. چنانچه یخچال صداهای غیر طبیعی می دهد ممکن است درست تراز نشده باشد و یا موتور و ملحقات آن نیازمند تعویض باشند. چنان چه سرد کردن مواد غذایی در یخچال به خوبی صورت نمی گیرد و یا قسمتی از فضای داخلی یخچال سرد و قسمتی گرم است ممکن است مشکل از ترموستات باشد و یا این که گاز یخچال بسیار کم و رو به اتمام رفته باشد که در این صورت باید نسبت به پر کردن گاز یخچال اقدام کنید.

موارد ذکر شده از مواردی هستند که باید برای برطرف کردن آن ها از تعمیرکاران مجاز و متخصص بهره بگیرید.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید

اینستاگرام

به روزترین مطالب تعمیرات

تلگرام

آخرین مطالب در مورد تعمیرات

ساعت کاری آرا سرویس

شنبه تا جمعه - 8:00 - 22:00

تهران. پاسداران

پاسدارن. میدان هروی. خیابان ساقدوش. خیابان زندی 2
تماس با کارشناسان