7 روز هفته، حتی روزهای تعطیل منتظر صدای گرم شما هستیم

  • Info@ara-service.com
  • 021-22504188

چند راه حل برای جرم گیری ماشین ظرفشویی

چند راه حل برای جرم گیری ماشین ظرفشویی

راه کارهایی برای جرم گیری ماشین ظرفشویی
امروزه جرم گیری ماشین ظرفشویی به عنوان یکی از کارآمدترین ابزارها و لوازم خانگی در هر خانه ای اهمیت یافته است. این دستگاه با تمام راحتی و آسودگی خاطری که برای مصرف کننده به وجود می آورد نیازمند مراقبت های خاصی است که در صورت رعایت نکردن آن ها ممکن است کارکرد دستگاه با اختلال روبرو شده و از عمر آن کاسته شود. با دانستن چند راه کار ساده برای جرم گیری ماشین ظرف شویی می توان سلامت و بهبود عملکرد آن را تضمین کرد. در ادامه به بررسی چند مورد از این راهکارها خواهیم پرداخت و نکاتی را در این باره ذکر خواهیم کرد.

شست و شوی داخل و جرم گیری ماشین ظرفشویی
جرم گیری ماشین ظرف شوییابتدا مطمئن شوید که ظرفی در ماشین ظرفشویی باقی نمانده و کار ماشین به اتمام رسیده است. سپس دستگاه را از جریان برق جدا کنید تا خطری متوجه شما و دستگاه نباشد. برای شست و شو و جرم گیری ماشین ظرف شویی بهتر است از آب حدود ۴۹ درجه استفاده شود تا نظافت به خوبی صورت گیرد. بهتر است از مواد ضدعفونی کننده شیمیایی برای جرم گیری ماشین ظرفشویی استفاده نکنید چرا که جداره های ماشین ظرفشویی به آن ها واکنش نشان می دهند و ممکن است دچار خوردگی شوند و عمر دستگاه شما را کاهش دهند. بهتر است برای ضدعفونی کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی از مواد طبیعی مانند سرکه و جوش شیرین یا آب لیمو استفاده شود.

با جدا کردن و نظاقت فیلتر دستگاه در پایان هر هفته می توانید شاهد بهبود عملکرد کلی ماشین ظرف شویی باشید. جمع شدن ذرات آهک موجود در آب و باقی مانده های صابون یا ذرات باقی مانده بر ظروف روی فیلتر ماشین ظرفشویی می تواند باعث کاهش عمر دستگاه و بوگرفتن داخل آن شود. هم چنین کدر شدن ظروف پس از شست و شو در ماشین ظرفشویی از دیگر نتایج رسوب آهک در روزنه ها و فیلترهای دستگاه است که با جرم گیری ماشین ظرف شویی می توان از این مشکل جلوگیری کرد. شکل و طرز کار فیلترها در دستگاه های مختلف ممکن است قدری با یکدیگر متفاوت باشند. برای اطلاع از نحوه کارکرد و محل قرارگیری فیلتر ماشین ظرفشویی خود به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کرده یا از نمایندگی های مجاز مربوط کمک بخواهید. در مرحله بعد به پاک سازی قفسه ها و فضای داخلی دستگاه بپردازید.

استفاده از مواد جرم گیری ماشین ظرفشویی

جرم گیری ماشین ظرف شوییهمان طور که اشاره شد بهتر است از جرم گیرهای شیمیایی استفاده نشود اما اگر قصد استفاده از آن ها را دارید پیشنهاد می شود از نوع مرغوب و باکیفیت آن استفاده کنید. برای این کار بنابر دستور درج شده بر روی جرم گیر عمل کنید. جرم گیر را در محفظه مخصوص به خود در دستگاه ریخته و دستگاه را روی حالت شست و شوی بسیار قوی (intensive) قرار دهید. پس از هربار جرم گیری برنامه آب کشی دستگاه را نیز انجام دهید تا بو و آثار باقی مانده از جرم گیر از بین برود.

نکاتی برای پیش از کار با ماشین ظرفشویی
جرم گیری ماشین ظرف شوییاز نصب صحیح دستگاه مطمئن شوید. برای نصب دستگاه از افراد متخصص در نمایندگی های مجاز کمک بگیرید تا متحمل خسارت نشوید. سعی کنید هنگام خریداری ماشین ظرفشویی و پیش از شروع کار با آن گزینه ها و حالت های مختلف کار دستگاه را بیاموزید تا بتوانید با انتخاب گزینه های مناسب تر در هنگام شروع کار دستگاه به افزایش طول عمر دستگاه کمک کنید. باید توجه داشت که ظروف پیش از قرارگرفتن در ماشین ظرف شویی تمیز باشند به این معنا که ذرات درشت باقی مانده از غذا با آن ها همراه نباشد تا باعث مسدود شدن فیلتر دستگاه و اختلال در عملکرد آن نشود. در نهایت برای تعمیرات ماشین ظرفشویی به تعمیرگاه مجاز مرکزی یا تعمیرگاه لوازم خانگی مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید

اینستاگرام

به روزترین مطالب تعمیرات

تلگرام

آخرین مطالب در مورد تعمیرات

ساعت کاری آرا سرویس

شنبه تا جمعه - 8:00 - 22:00

تهران. پاسداران

پاسدارن. میدان هروی. خیابان ساقدوش. خیابان زندی 2
تماس با کارشناسان