7 روز هفته، حتی روزهای تعطیل منتظر صدای گرم شما هستیم

  • Info@ara-service.com
  • 021-22504188

ماشین ظرفشویی دوو

dishwasher -ara-service

ماشین ظرفشویی دوو


تعمیرات ماشین ظرفشویی دوو


آیا ظروف شما با لکه از ماشین ظرفشویی بیرون میاد ؟ آیا ماشین ظرفشویی شما به راحتی روشن نمیشه ؟

اگر اینطوریه ، شما تنها نیستید. این سه شکایت عمده مشکلات ماشین ظرفشویی رو تشکیل میده .

اما یک خبر خوب: شما میتونید این مشکلات تعمیر ماشین ظرفشویی دوو رو در حدود 90 درصد از اوقات بدون درخواست یک تکنسین تعمیر ماشین ظرفشویی دوو برطرف کنید.

به جای پرداخت هزینه برای یک تماس خدماتی ، کار رو خودتون در کمتر از 30 دقیقه انجام بدین. اکثر تعمیرات ماشین ظرفشویی فقط شامل تعمیر و نگهداریه و به ابزار و مهارت خاصی احتیاج ندارن و هزینه کم یا بسیار کمی دارن. برای یادگیری نحوه کار ماشین ظرفشویی به ادامه مطالب توجه کنید

dishwasher_ara-service


انواع ماشین ظرفشویی


ظرفشویی داخلی: یک ماشین ظرفشویی توکار به طور سنتی 24 اینچ قد دارد و در زیر پیشخوان استاندارد آشپزخانه نصب می شود. به طور معمول ماشین ظرفشویی توکار دارای ظرفیت 12 تا 16 تنظیم مکان است.

ماشین ظرفشویی کامپکت: یک ماشین ظرفشویی جمع و جور به طور معمول 18 اینچ است. ایده آل برای آشپزخانه های کوچک یا فضاهایی مانند میله های مرطوب یا اتاق های اضافی ، آنها می توانند تا 10 تنظیم مکان را در خود جای دهند.

ظرفشویی کشوئی: یک ماشین ظرفشویی کشوئی در همان فضای داخلی تعبیه می شود اما با کشوهایی که بیرون می آیند پیکربندی شده و ظرفیت اضافی را ایجاد می کند. همچنین بارگیری آنها راحت تر است و به خم شدن کمتری نیاز دارد.

ماشین ظرفشویی تجاری: یک ماشین ظرفشویی تجاری که برای رستوران ها و هتل ها ایده آل است ، ظرفیت بیشتری برای پذیرایی از مجالس با حجم زیاد دارد.

 

Which Style of Dishwasher Is Right for You?

 


ماشین ظرفشویی دوو چطوری کار میکنه؟


ماشین ظرفشویی مانند لباسشویی پر نمیشه. در عوض ، 2 تا 3 گالن آب قسمت پایین وان رو آب میگیره ، جایی که با مواد شوینده مخلوط میشه و از طریق بازوهای اسپری چرخان به داخل ظروف پمپ میشه .

آب شستشو تخلیه میشه و برای شستشوی ظروف آب تازه جایگزین میشه .

این چرخه اغلب چندین بار تکرار میشه و یک تایمر حجم آب رو تنظیم میکنه . یک عنصر گرمایشی نزدیک به پایین ، دمای آب ماشین ظرفشویی رو به 140 تا 160 درجه فارنهایت میرسونه .

این عنصر همچنین به خشک شدن ظروف پس از اتمام چرخه شستشو و آبکشی کمک می کند.


عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی دوو


سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

سوئیچ شناور ممکنه مشکلی ایجاد نکنه ، اما بررسی اون فقط چند دقیقه طول میکشه ، بنابراین به هر حال اون رو باز کرده و تمیز کنید .

باقی مانده های شستشو می تونن  باعث شناور شدن و برآمده شوند که از پر شدن وان جلوگیری می کنه. اگر آب به سطح مناسب نرسد (فقط پوشش عنصر گرمایش) ، ماشین ظرفشویی به خوبی تمیز نمیشه.

در بیشتر مدل های دوو ، سوئیچ شناور رو در قسمت جلویی پایین وان مشاهده میکنید ، اما بعضی از آنها اینگونه نیستند.

ممکنه مجبور بشید از یک برس کوچک یا انعطاف پذیر یا پاک کننده لوله برای تمیز کردن مواردی که بدون پوشش قابل جابجایی هستن استفاده کنید. موقع تمیز کردن ، شناور باید آزادانه به بالا و پایین بلغزه.

صفحه شیر ظرفشویی را تمیز کنید

یکی از علائم رایج گرفتگی صفحه شیر ورودی و پایین بودن سطح آب در طی چرخه ظرفشویی است.

کمبود آب همچنین میتونه نشانگر گرفتگی شناور باشه ، اما شما چند دقیقه وقت برای بررسی اون اختصاص داده اید. بنابراین قبل از انجام مراحل پیچیده تر برای تمیز کردن صفحه شیر ورودی ، سطح آب رو بررسی کنید.

درب رو ببندید ، دستگاه رو روشن کنید و آن را اجرا کنید تا در چرخه دوم پر بشه . سپس درب رو باز کنید (دستگاه به طور خودکار خاموش میشه) ، و سطح آب رو بررسی کنید.

اگر آب به عنصر گرمایش نرسه ، خیلی کمه . درب رو ببندید و اجازه بدید ماشین از طریق آن بچرخه . سپس به تمیز کردن صفحه شیر ورودی بپردازید.

باید چندین سیم رو از حالت قلاب جدا کنید ، بنابراین همیشه با خاموش کردن برق ماشین ظرفشویی در صفحه اصلی خود شروع کنید.

منبع آب ماشین ظرفشویی رو خاموش کنید. معمولاً خاموشی در خط تأمین آب گرم زیر سینک ظرفشویه . شیر ورودی معمولاً در قسمت زیرین ماشین ظرفشویی نزدیک جلو نصب میشه .

شما باید پنل های پایین رو بردارید  و شیر رو جدا کنید تا به صفحه شیر برسید ، یک صفحه سیم که در بدنه شیر قرار داره اگر سیم ها به راحتی خاموش نمیشن ، لکه کوچک رو در مرکز اتصال فشار بدین تا آزاد بشه .

و یک سیم و ترمینال آن رو با نوار علامت گذاری کنید تا بتونید آنها رو به همان روش برگردانید.

برای تعمیر ابتدا نشت درب ماشین ظرفشویی دوو رو از بین ببرید

واشر درب رو بررسی کنید. اگر آسیب جدی نداشت و سالم بود ، به راحتی اون رو با یک اسفنج و تمیز کننده خانگی همه منظوره تمیز کنید.

سوئیچ شناور رو تمیز کنید. سوئیچ شناور در حالت پایین بیاد باعث پرشدن بیش از حد وان میشه .

فقط از شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید. مایع ظرفشویی دستی بیش از حد کف میکنه ، نشت ایجاد می کنه و آشپزخانه شما رو به گند میکشه .

تعویض فیلتر آب ماشین ظرفشویی 

واشر درب ماشین ظرفشویی دوو رو تعویض کنید

در صورت ادامه نشت درب ، احتمالاً واشر ترک خورده ، شکننده یا فرسوده شده . واشر درب جدید رو از فروشگاه قطعات لوازم خانگی خریداری کنید.

برخی از انواع نصب مشکله که باید به تکنسین مربوطه مراجعه کنید برای هرگونه اطلاعات و درخواست تعمیرکاز ماشین ظرفشویی دوو  به آدرس تماس با ما مراجعه کنید.

دستورالعمل های ارائه شده با واشر جدید رو حتما مطالعه کنید .

اگر نمیتونید واشر جدید رو ضد آب کنید یا نصب کنید ، دریغ نکنید و برای کمک با تعمیرکارهای حرفه ای آرا سرویس تماس بگیرید تا در سرعترین زمان ممکن مشکل شمارو حل کنند.

منبع تغذیه را بررسی کنید

همه ماشین های ظرفشویی باید از نزدیک خاموش بشن ، یا یک سوئیچ بالای سینک ظرفشویی یا یک سیم که می تونید  از برق خارج کنید.

اگر سوئیچ خاموشه ، آن رو دوباره روشن کنید. یا دستگاه را دوباره به برق وصل کنید. اگر روشن نشد ، قطع کننده مدار یا فیوز رو در صفحه اصلی برق بررسی کنید تا مطمئن بشید که قطع نشده .

ماشین ظرفشویی باید مدار مخصوص به خود رو داشته باشه.

 Repair Dishwasher ara-service


ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر ماشین ظرفشویی دوو


قبل از شروع ، ابزارهای و مواد لازم برای چگونگی کار با یک ماشین ظرفشویی رو بطور مرتب در اختیار داشته باشید تا در کار پیشرفت بهتری داشته باشید.

  1. پیچ گوشتی چهارسو
  2. سطل
  3. زانو بند
  4. دم باریک
  5. لباس کار
  6. انبر دست
  7. مواد شوینده
  8. مسواک قدیمی
  9. دستکش لاستیکی
  10. اسفنج شستشو

تعمیر ماشین ظرفشویی دوو DAEWOO


ماشین های ظرفشویی هر ساله پیشرفت و پیشرفت بیشتری می کنه. تشخیص اشکال در ماشین ظرفشویی دشواره ، ممکنه تجهیزات ویژه ای لازم باشه و جایگزینی آنها بسیار گرونه .

اگر با این تفاصیر بالا که به صورت روان توضیح داده شد ، و مشکل شما برطرف نشد . شما با استفاده از شرکت تعمیرات و خدمات آراسرویس میتونید در کمترین زمان و هزینه معقول مشکل دستگاه خودتون رو برطرف کنید .

برای درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی دوو خودتون میتونید از طریق لینک زیر با ما تیم بزرگ آراسرویس در ارتباط باشید .

 

من به تعمیرکاز ماشین ظرفشویی دوو نیاز دارم

دیدگاه خود را بنویسید

اینستاگرام

به روزترین مطالب تعمیرات

تلگرام

آخرین مطالب در مورد تعمیرات

ساعت کاری آرا سرویس

شنبه تا جمعه - 8:00 - 22:00

تهران. پاسداران

پاسدارن. میدان هروی. خیابان ساقدوش. خیابان زندی 2
تماس با کارشناسان