7 روز هفته، حتی روزهای تعطیل منتظر صدای گرم شما هستیم

  • Info@ara-service.com
  • 021-22504188

تعمیر لوازم موتور خانه

موتورخانه دارای تجهیزات زیادی است که تعمیر و سرویس آن کار ساده‌ای نبوده و ممکن است مسائل و مشکلات پیچیده‌ای برای لوازم موتورخانه به وجود آورد. البته باید گفت که هر چند وقت یک بار می بایست بخش‌ها و قسمت‌های مختلف موتور خانه مورد بررسی و سرویس قرار گیرد، تا مشکلات جدی تری برای لوازم  آن پیش نیاید. در ادامه چند مشکل رایج در لوازم موتورخانه را توضیح خواهیم داد:

  • مشکلات رایج در لوازم موتور خانه
  • نتیجه گیری
  • خدمات تعمیر لوازم موتور خانه توسط متخصصین آرا سرویس

 

 


مشکلات رایج در لوازم موتور خانه


نبودن برق در دیگ بخار:

این موضوع می‌تواند به دلیل خراب بودن برق شکن و یا فیوز کنترل کننده  کوره رخ دهد. در صورتی که مشکل از خراب بودن برق شکن باشد می‎توانید آن را مجددا وصل نمایید. اما هنگامی که از قسمت فیوز دچار مشکل شده باشد باید برای تعویض آن توسط تعمیر کار اقدام نمایید.

قطع شدن جریان آب:

در این حالت جریان‌های آب به سمت پکیح مسدود شده و باعث بروز چند مشکل خواهد شد. علت اصلی آن مربوط به شیرهای بویلر و یا مسدود شدن مسیر جریان آب است.

خرابی در ترموستات:

ترموستات بخش مهمی در موتورخانه می‌باشد که گرم و سرد شدن پکیج را به طور مستقیم تحت نظر دارد.در صورتی که به هر دلیل متوجه خراب شدن ترموستات شدید بایستی  با تعمیرکار هماهنگ کنید تا مشکل را بررسی نماید. ترموستات می‌بایست در حالت حرارت باشد و دمای آن تنظیم شده باشد تا عملکرد درست را برقرار کند.

گرم نشدن دیگ بخار:

چندین دلیل برای گرم نشدن دیگ بخار موتورخانه وجود دارد. اولین دلیل میزان نبودن سطح آب است. از طرفی میزان نبودن فشار و همچنین خراب شدن سیستم خودکار در دیگ بخار عوامل دیگری برای گرم نشدن دیگ بخار می باشد.

ایجاد رسوب و انباشته شدن رسوبات در دیگ بخار:

از مشکلات رایجی که بیشتر دیگ‌های بخار را درگیر می کند رسوب کردن دیگ بخار است. این روند در موتورهایی با قدمت بالا بیشتر رخ می دهد. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید باید از یک متخصص کمک بگیرید تا مشکل را بررسی کرده و به رفع رسوب دیگ موتورخانه بپردازد.

عدم وجود هوا و آب کافی در مخزن انبساط:

در سیستم‌های قدیمی معمولا مخزن انبساط در زیر شیروانی قرار گرفته و در سیستم‌های جدید توسط لوله کشی به دیگ بخارنصب شده است. نحوه  قرارگیری مخزن انبساط و همچنین میزان هوا و آب داخل آن بر روی عملکرد مناسب آن تاثیر می‌گذارد. از این رو می‌بایست مخزن انبساط با فشار و هوای کافی پر شود.

نشت آب از دیگ بخار:

معیوب بودن پمپ از علل اصلی نشت آب از دیگ بخار می باشد. از این رو عملکرد ناصحیح پمپ عاملی بر خروج آب از دیگ بخار بوده که پس از تشخیص تعمیرکار می بایست تعویض و یا تعمیر شود.

نشت آب از پمپ:

هنگام مواجه شدن با این مشکل احتمالا نیاز به تعویض آب بندی احساس می‌گردد. در صورتی که مدت زمان زیادی از عایق بندی و یا آب بندی گذشته باشد ممکن است این سیستم دچار گرفتگی شده و سختی آب در آن تشکیل رسوب داده باشد. اگر چنین مشکلی پیش آمده و موجب نشتی آب شود باید به تعویض سیستم آب بندی پرداخته شود.

خراب شدن شیرهای موتورخانه:

این شیرها وظیفه اصلی را در گرم کردن موتورخانه بر عهده دارند. در صورتی که شیرهای بخش‌های مختلف در لوله کشی در قسمت های مختلف موتورخانه دچار مشکل شود سیستم گرمایشی نیز دچار مشکل شده و باید بررسی و تعمیر گردد.

گرم نشدن رادیاتور:

با استفاده از سرویس رادیاتور و هواگیری پکیج می توان جلوی بروز این مشکل را گرفت. هنگامی که هوا در لوله‌های رادیاتور حبس می شود رادیاتور به درستی گرم نخواهد شد، در این واقع بایستی حتما هواگیری را انجام دهید تا آب به رادیوتور شما برسد، و عمل گرم کردن صورت پذیرد.

 


خدمات تعمیر لوازم موتور خانه توسط متخصصین آرا سرویس


مجموعه آرا سرویس با داشتن سابقه کار درخشان در زمینه تعمیر انواع لوازم و تجهیزات یاری دهنده  شما برای برطرف کردن مشکلاتتان در زمینه‌های گوناگون است. با مشاهده بخش خدمات در سایت آراسرویس می توانید اطلاعات بیشتری در زمینه ی کاری این مجموعه کسب نمایید.

آراسرویس با ارائه خدمات سرویس و تعمیر لوازم موتورخانه و انواع تجهیزات در محل قادر است در کوتاه ترین زمان ممکن بررسی و عیب یابی را انجام دهد. بنابراین اگر نیاز به تعمیر لوازم خود دارید تنها با یک تماس می‌توانید بهترین مشاوره و تعمیرات را دریافت نمایید. تنها کافیست با شماره های درج شده در سایت  و یا بر روی دکمه تعمیرکار میخوام، کلیک نمایید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.


نتیجه گیری


لوازم موتورخانه از پیچیدگی زیادی برخوردار است. از این رو تعمیر لوازم موتورخانه کار هر فردی نبوده و باید حتما توسط تعمیر کار متخصص در این زمینه که دارای دانش و مهارت کافیست انجام  پذیرد.

ما در این مقاله در مورد مشکلات رایج در موتور خانه و تعمیر آن صحبت کردیم. با خواندن موارد گفته شده شما به راحتی می توانید مشکلات را در موتورخانه بررسی نموده و برای تعمیر و برطرف کردن آن از یک تعمیر کار کمک بگیرید و مشکل خود را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف کنید.

 

اینستاگرام

به روزترین مطالب تعمیرات

تلگرام

آخرین مطالب در مورد تعمیرات

ساعت کاری آرا سرویس

شنبه تا جمعه - 8:00 - 22:00

تهران. پاسداران

پاسدارن. میدان هروی. خیابان ساقدوش. خیابان زندی 2
تماس با کارشناسان