7 روز هفته، حتی روزهای تعطیل منتظر صدای گرم شما هستیم

  • Info@ara-service.com
  • 021-22504188

از اهمیت گارانتی معتبر برای لوازم خانگی بدانید

از اهمیت گارانتی معتبر برای لوازم خانگی بدانید

یکی از موارد مهم برای افرادی که کالا یا لوازم خانگی تهیه می کنند، ضمانت نامه معتبر آن است. چند نوع گارانتی داریم؟ ضمانت نامه معتبر کدام است؟

انواع گارانتی لوازم خانگی
پشتیبانی محصولات که به آن ضمانت نامه نیز گفته می شود ضمانتی از طرف یک طرف قرار داد است که سلامت و کیفیت کالا را تضمین می کند.

در صنعت و تجارت، ضمانت نامه انواع مختلفی دارد . می تواند صریح یا ضمنی باشد

ضمانت صریح:
نوعی از پشتیبانی که در آن عملکرد و کیفیت محصول توسط فروشنده تضمین می شود به نحوی که چنانچه کالایی به دلیل نامشخص دچار نقص شود تعویض یا تعمیر می گردد.این نوع از پشتیبانی یا گارانتی در زمان خرید کالا به خریدار ارائه می شود. گارانتی برحسب ادعایی مشخص می شود که سازنده بیان می کند به عنوان مثال به خریدار تضمین داده می شود که محصول کیفیت خوبی داشته باشد و از نظر مواد سازنده و کیفیت کار مشکل ساز نخواهد شد. این نوع از پشتیبانی را برای خدمات نیز ارائه می دهند به عنوان مثال کالایی تعمیر می کنید و تضمین می دهد که به مدت بیست روز کالا ضمانت تعمیر دارد.

این نوع از ضمانت می تواند به صورت لفظی گفته شود یا کتبا به مشتری ارائه شود.

ضمانت ضمنی
این روش ضمانت متفاوت با روش قبلی است و بیشتر به ویژگی خاصی برمی گردد. مثلا ضمانت اینکه یک لاستیک مخصوص رانندگی در برف است و در صورتی که این طور نباشد فروشنده کالا را پس خواهد گرفت.

گارانتی مادام العمر
نوع دیگری از تضمین نامه ها در تجارت برای کالاها ارائه می شود که براساس آن چنانچه مشکلی که در طول دوران مصرف کالا برای آن ایجاد می شود ناشی از ضعف در ساخت کالا باشد، کالای مورد نظر توسط فروشنده تعمیر و یا تعویض می گردد.

شرکتهای مختلف محصولات خانگی برای ارائه خدمات ضمانت خود از نمایندگی های مختلفی استفاده می کنند. از جمله می توان از نمایندگی تعمیرات فریجیدر ، نمایندگی تعمیرات دوو ، نمایندگی تعمیرات وستینگهاوس ، نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک نام برد.

گارانتیاهمیت گارانتـــی
همیشه انتخاب نوع لوازم خانگی کار آسانی نیست. اگرچه بیشتر افراد قبل از خرید درباره جنس و نوع کالا تحقیق می کنند اما ضمانت نامه ها مسئله متفاوتی را نمایان می کند. خرید کالای بدون ضمانت نامه اشتباه بزرگی است. ضمن اینکه هر نوع ضمانتی نیز قابل تایید نیست. در زمان خرید یک کالا باید به جزئیات آن توجه شود.برای خرید لوازم خانگی خوب باید کالایی را تهیه کنید که پشتیبانی آن قوی و قابل اعتماد باشد.

مدل های ارائه گارانتی
بعضی از ضمانت نامه ها روی جعبه کالای خریداری شده نصب می شوند و برخی دیگر دارای جعبه و کارت گارانتی هستند.فرقی ندارد که ضمانت نامه کالا به صورت لیبل باشد یا کارت مهم این است که تاریخ صدور آن چه زمانی است. فروشندگان به طور معمول کالای خود را از زمان تولید ضمانت می کنند اما ممکن است از تولید یک کالا مدت زیادی گذشته باشد و آن کالا تازه از انبار خارج شده باشد. راه مقابله با این مشکل این است که کالایی را بخرید که هم زمان گارانتی آن باقی باشد و هم توسط شرکتهای معتبر تضمین شده باشد. چرا که شرکت های معتبر به دلیل اعتباری که در میان مردم دارند، پشتیبانی فنی قوی تری دارند و بیشتر آنها کالای خود را از زمان نصب شدن در منزل خریدار گارانتی می کنند.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید

اینستاگرام

به روزترین مطالب تعمیرات

تلگرام

آخرین مطالب در مورد تعمیرات

ساعت کاری آرا سرویس

شنبه تا جمعه - 8:00 - 22:00

تهران. پاسداران

پاسدارن. میدان هروی. خیابان ساقدوش. خیابان زندی 2
تماس با کارشناسان